Strony

wtorek, 10 listopada 2015

Sweet potatoes and pumpkin cream


Wczoraj na obiad robiłam leczo z dynią i przypomniało mi się, że mam dla Was przepis na krem z dyni i batatów:)
Więc dziś postanowiłam opublikować post:)

Składniki (na 4-6 porcji):
 ok. 1-1.5l własnego rosołu (broń boże kostki rosołowe:P; ja bulion zawsze mam zamrożony-
gdy gotuję rosół to zawsze więcej, by właśnie go zamrozić i mieć gotowy na wypadek 'szybkiej zupy')
2-3 średniej wielkości bataty
dynia hokkaido
2-3 opakowania małego serka ricotta (1 opakowanie na 2 porcje)
4-6 łyżki pestek dyni (1 łyżka na jedną porcję)
sól, pieprz, curry, kurkuma, słodka i ostra papryka
listki bazylii do ozdoby


Przygotowanie:
1. Obieramy bataty, płuczemy i kroimy na grubsze plasterki.
2. Dynię obieramy, czyścimy, płuczemy i kroimy na mniejsze kawałki.
3. Układamy wszystko na blaszy, posypujemy solą, pieprzem i curry.
Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, aż warzywa zmiękną.
4. Gdy warzywa się pieką, rozmrażamy rosół i go zagotowujemy
(można rosół wyciągnąć rano i wtedy 'na spokojnie' rozmrozi się nam do popołudnia).
5. Jak bataty i dynia są gotowe, wrzucamy je do rosołu i chwilkę całość gotujemy,
żeby smaki nam się 'przegryzły'. 
6. Blendujemy całość na gładką masę i doprawiamy do smaku solą (jeśli jest taka potrzeba),
pieprzem, paprykami, kurkumą i curry. Ja curry nie żałuję, bo uwielbiam tę przyprawę.
Idealnie też podkreśla smak dyni i batata.
7. Na koniec na patelni teflonowej podprażamy pestki dyni.
8. Wlewamy krem do talerza, nakładamy ricottę, wsypujemy dynię i ozdabiamy listkiem bazylii.


Smacznego:)

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie i mega zdrowo ! Szczerze mówiąc, to jedno z moich zleceń w jednym z marketów polegał na robieniu dla klientów sampli z zupą-krem właśnie z dyni (i innych żółtych warzyw ^^) To nie mogłam sie powstrzymywać, by na przerwie nie wcinać :p
    Pozdrawiam ;*

    Miśka

    OdpowiedzUsuń
  2. a jak robisz bulion rosołowy ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Omnomnom... narobiłaś smaka. Nie ma nic lepszego od pysznej, ciepłej i zrobionej na ostro zupy dyniowej ;)

    OdpowiedzUsuń

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Byłoby mi miło, gdybyś zostawił/a komentarz;]
It would be nice, if you left a comment;]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...